19 april 2009 söndag

I dag var första dagen hemma med Blidur. Jag tog in honom på förmiddagen i ett vad han trodde tomt stall, så han var lite nervös och gnäggade och ville inte stå still. Det var andra hästar inne i stallet men han såg dem inte eftersom de var längre bort.

Jag gick sedan en liten promenad, först runt lite på gårdsplanen och tittade på saker som ändrat sig sedan han flyttade och sedan gick jag runt travbanan. Det gick väldigt bra till en början, tills vi var i partiet där inga hästkompisar fanns. Jisses. Jag var nära att tappa honom och han skuttade runt. Jäkla häst! Jag var så arg på honom! Vi tog oss iaf hem i ett stycke både han och jag. Kändes lite hopplöst där ett tag, men o andra sidan, han borde få landa lite mer innan jag utsätter honom för sådant. Tanken är ju att jag ska rida ut själv på honom sedan och just idag kändes det väldigt avlägset, men det får bli ett första mål helt enkelt.

Tog in honom igen på kvällen och borstade och då var han en helt annan häst eftersom han hade hästkompisar i stallet. Stod och sov i gången. Borstade bort en massa vinterpäls på honom! Sedan fick han gå ut till kompisarna igen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0