20/4


I dag har hästapållen skött sig riktigt bra!

Jag tog ut honom på kvällen och in och borstade. Jonathan var med och hjälpte till och var engagerad och pratade med Blidur. Mycket rart!

Jag longerade sedan Blidur på ridbana i alla gångarterna, nåja, inte tölt, och det gick bra. Han är ju så väldigt lyhörd sådär.  De andra hästarna gick in men Blidur brydde sig inte alls om det. Lite konstigt med tanke på gårdagens stress över att vara ensam.

Jonathan fick leda runt Blidur lite sedan, träna på start och stopp och svänga. Det gick riktigt bra och Jonathan lyckades ganska ofta hålla Blidur från gräset, vilket inte alltid är det enklaste annars.

Jag ringde vetten för besiktning i morse, men det visade sig att jag hade missat telefontiden, så det blir nytt försök i morgon bitti. Tidigt.






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0