21/4

I dag har det varit kallt och grått och jag har inte haft någon inspiration till någonting alls. Jonathan har varit hemma och varit lite sjuk.

Men nu på kvällen gav jag mig ut och tog in Blidur som stod längst bort i hagen och snabborstade honom och sedan körde vi lite på ridbanan. Först lite "följa john", stanna, svänga, backa utan grimskaft och sedan fick han trava och galoppera lite lös. De har delat av ridbanan med ett rep för såna här tillfällen och det är jättebra för då behöver man inte rusa ihjäl sig för att hålla igång hästen. Sedan fick Jonathan leda runt honom lite och det gick bra det med.

Sedan tog jag ut Blidur på promenad, runt travbanan igen. Sist blev det ju inte så bra men nu är jag så stolt över honom! Han stannade och tvekade ibland, men då lät jag honom fundera ett litet tag och sedan sa jag åt honom att gå. Så vi gick runt hela utan några problem eller bråk! Så skönt, han behöver nog bara lite tid och ledarskap.

Jag var uppe med tuppen i morse förresten och försökte ju få tag på veterinären, men icke. Upptaget hela tiden och då ringde jag nästan konstant hela telefontiden. Typiskt! Jag ringde lite senare och lämnade tid på telefonsvararen, så får vi se om han hör av sig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0