23/4

Trött, tröttare tröttast, det är jag det.

Var uppe vid sju i morse och ringde till veterinären, som jag faktiskt fick tag i. Han kunde dock inte boka in någon tid den här veckan, så han ska ringa mig på måndag eller tisdag. Hoppas han gör det bara. Jag vill ju inte vänta hur länge som helst, eftersom besiktningen är ganska avgörande.

I dag har Blidur visat lite blandade sidor. Jag och Jonathan gick ut och gick med Blidur och till en början gick det bra. Planen var att gå lite längre än förut. Men sedan kom V förbi och red på vägen, när vi gick på stigen, så då blev Blidur stressad över att se den hästen i full karriär. Så då gjorde han något sånt där skutt och snurrade runt lite. Han var sedan stressad och gåpåig under resten av promenaden. Inget direkt bråk, men jobbig var han.

Longerade honom sedan på ridbanan så att han fick springa av sig lite energi. Det är en fröjd att longera honom eftersom han är så lyhörd! Väldigt väldigt lyhörd. Önskar bara att han kunde vara likadan när man är ute och går, men med lite tid så kanske.

Lät honom beta lite sedan i diket brevid huset och det tyckte han förstås mycket om.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0