24/4

En helt slut tjej, det är jag det!

I dag har jag ridit på ridbanan och det gick rätt bra. De andra hästarna gick in så jag blev lite orolig över att Blidur skulle reagera på det, men han gnäggade bara lite och skötte sig. Jag red i skritt, trav och tölt. Hade sadeln för första gången, eftersom den har varit utlånad tidigare.

Efter ritten så sadlade jag och tränsade av och vi gick en promenad. Jag hade med mig spö ut och jag behövde bara vifta med det i luften lite när han tvekade för mycket. Gick riktigt bra, förutom en explosion med lufthopp. Vi gick först på vägen, sedan stigen och sedan i terrängen. Jisses så trött jag är! När vi var på väg tillbaka och gick på travbanan så kom det en bil bakom oss på andra vägen och jag la fokus på den och tittade, och då hoppade Blidur upp i luften, sånt där trams. Jag skällde på honom och så gick vi vidare.

Gick sedan in och borstade honom och sedan fick han gå ut i hagen till sina kompisar och väl där firade han med att rulla sig. Det är skönt att vara häst!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0