25/4 tömkört

I dag har Blidur fått förena nytta med nöje! Han har fått beta gräs i diket utanför vårat hus och vid kanterna vid huset och altanen! Han trivdes mycket bra med det!

Jag har jobbat honom lite i tömkörning idag på ridbanan först och sedan ute. På ridbanan höll vi på i skritt och trav, lite volter och sådär. Gick rätt bra, han är ju så lyhörd.

Sedan gav jag mig på att gå runt travbanan med honom när jag tömkörde. Matte fick följa med som säkerhet. Det gick jättebra! Inget bråk alls! Det tar sig!

Blidur fick sedan en hink med morötter och b-vitamin! Såå gott med b-vitamin tyckte han inte det var, trots att han är en gottegris som äter allt. Men men, han slickade i sig det till slut iaf!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0