Lite bakgrund

I går hämtade vi hem Blidur och nu i veckan ska han besiktigas innan köpet blir ordentligt klart. Han stod ungefär 10 mil bort så det tog sin lilla tid men allt gick bra. Jag körde hela vägen hem och det gick bra, även om det var länge sedan jag körde släp med häst i.

Blidur och jag känner ju varandra sedan tidigare då min granne ägde honom. Jag red honom mycket då men så såldes han men blev nu till salu igen och jag är mycket glad över att han nu antagligen blir min. Det trodde jag aldrig!

Blidur är en snäll herre som inte gärna gör så mycket i onödan. Att äta tycker han mycket om. Nu går han på lösdrift tillsammans med sex andra hästar och ihopsläppet gick bra. De sprang lite och sedan åt han mest, ungefär som väntat.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0