Efter jul

Nu ska vi se här om jag kan göra en sammanfattning!

Annandag jul, löslongering av Blidur på ridbanan. Han var pigg och framåt och verkade tycka att det var skoj att springa runt i snön. Vi jobbade även en del med ledarskapsövningar och det gick rätt bra. Som Ulla (var det så du hette?) skrev som kommentar för några inlägg sedan så är det ju nyttigt med sånt och det behövs! Ska försöka få in mer sånt i vardagen så att säga, det underlättar förhoppningsvis allting.

I söndags så red jag Blidur på banan. Jag var rustad med sadel och peppat humör, inget bråk ville jag ha (som han höll på då när jag red barbacka innan jul) och det gick riktigt bra! Vi red i alla gångarterna och han kändes trevlig.

I måndags, igår alltså, så löslongerade jag på banan och gjorde ledarskapsövningar. Han bjöd framåt bra och gjorde som jag ville.

I dag hade jag tänkt rida men det blev inte så pga kylan. Jag var ute först och tog lite kort på omgivningarna och funderade sedan på om jag skulle orka rida eller inte. Blidur stod inne så jag tog ut honom och longerade honom lite medans jag kände efter, men kom fram till att det inte skulle bli ridning då iaf. Var sedan iväg och åkte pulka med Jonathan, och efter det frös jag massor.

Var iaf ut på kvällen i stallet och pysslade lite. Jag fick ett ryck och storstädade mitt skåp med prylar i. Borstade Blidur, tog av broddarna bak och släppte sedan ner honom på lösdriften. Det var mysigt att pyssla lite sådär!

Lite bilder från idag!



För att få ordning måste man först skapa kaos...


Blidur följde mig nyfiket när jag städade skåpet



Färdig!


Blidur idag.



Mysigt i stallet med julgran!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0