Globen

Tänkte skriva lite om Globen! Vi var ju där på fredagskvällen. Vi hade sån tur att pappa och mamma vann biljetter dit som de gav til oss! Tack!

Vi åkte upp på eftermiddagen och gick på mässan. Jag hade inte tänkt shoppa något speciellt, men det är ju alltid kul att titta. Höll lite extra utkik efter en sadelgjord samt ett regntäcke, men hittade inget av det i min prisklass. Jag köpte två tidningar, Stallmagasinet, och det var nog faktiskt allt som jag handlade. Jag var väldigt sugen på ett par ridbyxor, samma modell som jag beställde för några veckor sedan och gillar jättemycket, men annan färg. Priset var MYCKET bra, men jag avstod. Nu har jag två par byxor, det får räcka, det klarar jag mig ju på. Att köpa par nummer två kändes helt ok, eftersom par nummer ett måste tvättas då och då. Att hitta argument för att köpa par nummer tre kom jag inte på, så då avstod jag, även om ett bra argument var priset. Men, jag tänkte på andra saker jag kan göra för de pengarna istället.

Klockan 19 började invigningsshowen och vi hade rätt bra platser. Sektionen längst ner, men på näst översta raden. Helt ok. Showen var bra, men jag tyckte ändå att det saknades det där lilla extra i år och har hört fler som tyckte så. Jag vet inte riktigt vad, men det var inte lika storslaget som det brukar helt enkelt. Det kändes även som om det var för mycket hoppning, med tre klasser. Jag hade gärna sett att det hade varit körning eller varför inte islandshästtävling.

Pignons uppvisning var det bästa! Jag fattar inte hur han gör. Fattar verkligen inte. Vissa saker kan man ju tänka sig, självklart, men detaljerna, att få varje häst att veta exakt vad de ska göra, samtidigt, det förstår jag mig inte på. Jätteintressant är det att se det iaf, och man blir verkligen berörd!

Vi åkte hem efter showen och var inte hemma förrän omkring klockan halv två och då var det skönt att krypa ner i sängen. Nu längtar jag redan tills nästa år det är dags igen, för Globen är en trevlig tradition att gå på!

Jag har kameran full med bilder från Globen men eftersom jag haft lite datastrul hemma så har jag inte fått in dem i datorn än, men jag ska se till att det blir fixat snart så att ni kan få se dem!


Kommentarer
Postat av: Anna

jag håller med om att de där lilla extra saknades i år i globen, vet inte varför :s

2009-12-07 @ 17:50:44
Postat av: L

Har fortfarande en hög täcken till övers.. Tjockare fleeceliknande, vanliga fleece, ull, regn, tunt termo. Om du är intresserad. :)

2009-12-16 @ 09:26:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0