God jul!


God Jul önskar vi till er alla!

Bilden här nedan togs förra året, då jag och Sussie hade tränat in en liten luciakadrilj, till Ringsdals luciafirande. Jag red på Blidur och Sussie red på Blakkur. Då var ju Blidur Sussies häst, tänk, då hade jag ing aning om det i framtiden skulle bli min häst!





I går red jag barbacka på Blidur, på ridbanan. Tanken var mest att mysa lite ihop, men dessvärre var inte Blidur alls sugen på sånt, utan han betedde sig riktigt illa och kastade sig åt sidan och skuttade och höll på.

Om man säger såhär, den ena gången var det bara tur att jag satt kvar, jag var såååå nära på att ramla av! Barbacka, tjock overall och bångstyrig häst, ingen hit alls. Men jag kom på det, att istället för att gräma mig över att han bråkade, så får jag vara glad och nöjd över att jag höll mig kvar. När jag kommer hem efter jul ska vi reda ut ett och annat, Blidur och jag, men den gången ska jag ha sadel på, var så säker!


Kommentarer
Postat av: Sussie

God jul till alla som läser denna blogg!

Ha en riktigt bra helg, önskar vi på Stensborg!

2009-12-24 @ 06:01:19
URL: http://sussiesdjur.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0