I storstaden några dagar

Jag lovar, jag fastnade inte i Globen, jag har bara varit sanslöst dålig på att uppdatera samt faktiskt upptagen med annat.

Jag har tillbringat och gör fortfarande några dagar i Stockholm tillsammans med mina systerdöttrar eftersom deras mamma är bortrest. Första gången jag var ensam barnvakt åt Paola, 11 månader gammal och jag måste erkänna att moster varit lite nervös över det, men det har än så länge gått väldigt bra! Hon är ju så otroligt mysig! Jag har även träffat Nella lite, hon har inte sovit med mig, men jag har hämtat henne efter förskolan och vi har förstås pratat om Blidur, som ju även är hennes häst. En dag när vi gick hem från förskolan så sa hon "Moster, varför bor det så många hästar hos dig?". Mycket rart! Hon tyckte även att vi skulle ta med Blidur hit, hem till henne, men vi konstaterade att han nog skulle rymma då eftersom vi inte har någon hage till honom här.

Nu i helgen har barnen varit hos sin pappa så då har jag passat på att vila upp mig och om ett tag kommer de hit igen. Nella ska bara vara med mig ett tag men Paola ska sova här i natt, så krafterna behövs! Jag hade tänkt ge mig ut på en tur til Hööks och Horze idag, men det får vänta, det är jag för trött för känner jag.

Uppdatering om Globen samt om vad Blidur har gjort den här veckan kommer senare!


Nella, Blidur och jag i somras


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0