Åkt häst och vagn

Idag blev det ingen ridning som jag först hade tänkt, men istället har jag provat på annan hästaktivitet. Vi var iväg och hälsade på en person som jag haft kontakt med på nätet  ganska länge i omgångar och som även är en fd klasskamrat till Matte. Hon har ett gäng minshettisar, shettisar och en welshponny. Så nu är min gamla shettis Belindas sele såld och kommer säkert komma till bra användning. Jag fick åka med welshen på en körtur och det var riktigt skoj!

Blidur är ju inkörd, fast det var länge sedan han kördes, så det är ju något som jag vill ta upp igen i framtiden. Jag har dock väldig respekt för körning och jag borde inte se olycksvideor och sånt på youtube, det är inte så bra. Men, med tiden så tror jag absolut att jag ska ge mig på körningen, eftersom det är en väldigt bra motionsform och jag tror att Blidur skulle gilla det! Min rockard passar ju honom så det är perfekt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0