Besök

Idag har jag haft besök av Mattes gamla klasskompis med familj, de som vi var hos förra veckan där jag åkte häst och vagn. De fick bekanta sig med Blidur och hela familjen provade på att rida honom! Blidur skötte sig mycket bra, han var så trött och seg av värmen, men ställde upp på det vi bad honom om ändå. Flugorna störde honom rätt mycket, för att inte tala om bromsarna oxå. Han är verkligen tålig!

Först red barnen, 1,5 och 5 år gamla och sedan red de vuxna. Blidur skötte sig jättebra. Jag hade innan ridit honom i några varv och visat honom. Fick inte alls till tölten något bra dock, blev mest trav av det hela.

Sedan fick han gå tillbaka i hagen igen efter att vi hade pysslat om honom lite. Gosehäst! Jag tycker så väldigt mycket om honom! Han är så duktig, snäll och go. Så enormt snäll! Visst kan han vara jobbig ibland, men ändå, han är verkligen godhjärtad!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0