Födelsedagskalas

Förra året, när Blidur fortfarande var Sussies och inte min, så lånade vi honom när vi hade barnkalas för Jonathan, då 8 år.

 Det kom sig så att det var en vuxen person på besök och hon skulle få prova att rida på snälla Blidur. Så Sussie ledde runt henne. Och vips så kastade sig Blidur åt sidan och gjorde någon liten bockning, och ryttaren gjorde något mellanting mellan att hoppa och kasta sig av. Så det blev ingen barnridning på honom det året, utan istället lånade vi grannens andra snälla häst.

Och nu i år, så var det kalas igen, för Jonathan som nu fyllde 9 år. Och ponnyridning måste man ju ha, så nu fick Blidur en ny chans. Han har varit barnponny flera gånger sedan jag köpte honom och allt har gått bra då, så jag hade hopp. Och han skötte sig jättebra! Syrran och hennes nya pojkvän red, utan ledare, och sedan fick alla barnen rida med ledare. Och det gick jättebra! Puh! Tack Blidur!

Anna gjorde en fin galoppfattning ifrån stillastående och fick till fin tölt och Anton töltade själv. Jag red några varv jag med i tölt och i galopp. Sedan fick barnen skritta runt och det gick så bra! Nella, som är så förtjust i Blidur red två gånger!


Nella är redo att rida


Jonathans tur


Max ska rida

Anton och Blidur, helt själva


Anna galopperar


Anna och Blidur poserar!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0