Hemma igen

Nu är vi hemma igen efter en hästlös semester! Jag har haft abstinen och längtat efter Blidur. Jag har roat mig med att läsa Reynirs ridskola och den tycker jag mycket om! Ska börja med övningarna från början på Blidur och jobba oss framåt sedan.

Vi hann även med ett besök på Börjes i Tingsryd och där köpte jag ett nytt träns, ett ridspö, ett viktmåttband och lite småkrafs.

Mätte Blidurs vikt idag och enligt det väger han ganska exakt 400 kilo. Han har gått upp en del i vikt nu när jag varit borta, men det är bara på det igen med nya tag. Ska mäta honom med måttbandet med jämna mellanrum för att se åt vilket håll det går.

Har ridit idag och jag lyckades även att få Jonathan att rida! Han tyckte ju att det var jättekul med Blidur i början, men sen så blev han ju rädd då när vi hade vår kaotiska uteritt och sedan har det inte varit så mycket mer. Men, idag red han! Först var han tveksam, men jag sa, prova ett varv och känn efter sedan om du vill rida mer eller inte. Så så blev det. Och det blev rätt många varv han red! Jätteduktig var han! Blidur skötte sig jättebra han med!

Sedan red jag oxå. Jag försökte sitta upp från höger sida och bad Jonathan att hålla mot på andra stiglädret men det gick inte så bra eftersom sadeln gled så mycket så det fick bli pallen.

Jag red i skritt, tölt och lite trav. Mycket att han skulle gå framåt och mycket försökande att få igång bakbenen med skänkelvikningar, volter och sånt. Gick rätt hyfsat, jag hade mitt nya spö som förstärkning av skänkeln när vi gjorde sidförande rörelser och det kändes som om det funkade. Tölten var väldigt travtaktig i början men jag tycker faktiskt att vi fick till den rätt bra i slutet.

Sedan när vi var klara så fick hästapållen på sig munkorgen och sedan gå ut i hagen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0