Promenerat

Vi har strul med internet, åskan tog det i tisdags tror jag det var och Telia har inte lyckats fixa det än. Fick låna trådlöst bredband av grannen, så nu kan jag uppdatera lite iaf!

Jag och Blidur har mest varit ute och promenerat nu några dagar. I skogen, både i terrängen och på stigar och vägar. Mycket trevligt! En dag var vi över på andra sidan vägen, och det gick bara bra! Härligt!

Häromdagen var vi ute tillsammans med Matte och vi hittade lite kantareller. Mysigt! Blidur blev lite jobbig en gång när det kom förbi bil med hästtransport. Började gnägga och stressade upp sig. Han blev lite så en gång förut när jag red honom och vi mötte transport. Vet inte vad det är, varför han bryr sig sådant om sånt? Han lugnade sig iaf efter att jag varit lite arg på honom och vi gått lite åt andra hållet.

I helgen har det varit SM på strömsholm, vilket inte är så långt härifrån. Jag hade tänkt åka och kolla, men struntade i det, det kändes inte värt att betala 300 kronor i inträde som det var idag. Visserligen hade det varit kul att se grannen vinna som han gjorde, men, jag kan ju se de hästarna hemma från altanen var dag om jag vill så. Hoppas på att inträdet är mindre nästa år!

I morgon ska jag bygga en liten hage i diket här utanför vårat hus tänkte jag som Blidur får gå i lite utan munkorg. Han får helt enkelt leka gräsklippare/trimmer och det tror jag att han inte har något alls mot.



Jag och Blidur på promenad häromdagen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0