Ridit barbacka

Jag har varit iväg och hälsat på syster med familj, men kom hem nu idag på kvällen!  Matte har skött om Blidur när jag var borta och det hade gått bra.

Blidur hade lyckats få av sig munkorgen idag, men vi hittade den ganska fort när vi gick till hästarna som stod uppe i skogen. Ett sto vid namn Sól hade fått sitt föl i natt! Det var jättefint, ett litet isabellsto. Föl är fina! Jag är ju van med travar och halvblodsföl, så de här ser så himla små och söta ut! Träffade ett minishettisföl häromdagen, och den kan man kalla pytte!

Jag lät Blidur beta lite i diket idag innan jag tog in honom i stallet. Red sedan barbacka på ridbanan. Skritt och tölt blev det och det gick hyfsat bra. I skritten när jag värmde upp red jag tio steg sakta och tio snabba steg. Sedan kortade jag stegen och gjorde skänkelvikning i hörnen. Gjorde även volter och halter. Tölten tog jag med inte så många steg i taget. Töltade långsidan, saktade in, öppna i hörnen och sedan tölt igen på långsidan. En gång gick han över i trav, men resten av gångerna höll han sig i tölt, så det tar sig.

När jag tog av honom flugtäcket innan jag red förresten så låg det typ fem döda flugor på honom. Jag tror att flugmedlet är rätt effektivt. Eller kan de ha blivit "instängda" under täcket och dött där efter?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0