Ridit lektion #2

I dag har jag ridit lektion igen för Fredrika! Mycket skoj var det! Både jag och Blidur var trötta efteråt!

Dels fick jag göra tiometersvolter i hörnen och på mitten av långsidan i skritt. Och så göra åttvolter där mitten var markerad i gruset. Och så rida tölt - halt - rygga - tölt osv. Det tyckte Blidur var mycket jobbigt och han blev så sur så och backade och stod i! Han har lite humör, tur att han är så snäll som han är iaf! Han blev lite ofokuserad när det kom in en annan häst på gården, gnäggade och glodde på den. Han i ett nötskal.

Vi red ut en liten sväng sedan och det gick bra. Han ville inte riktigt gå från gården, men det gick bra sedan. På hemväg mötte vi hästen som var på besök och en handhäst och Blidur brydde sig inte så mycket som jag trodde att han skulle göra. Skönt det!

Det var en rolig lektion och många bra tips på övningar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0