Ridit lektion

I dag har jag och Blidur ridit lektion för Fredrika! Mycket skoj och välbehövligt! Vi tog det basic, få igång bakbenen och tänka framåt. Jag fick träna på att känna vilket bakben som han hade längst bak och det var inte lätt! Måste träna på det! Sånt har jag svårt för, att känna, men det ska vi träna på. Red sedan ut en sväng och töltade lite. Blidur tyckte som vanligt att det var sådär att vara ute själv, men det gick bra. Det känns så skönt för varje gång det går bra!

Efteråt fick han en dusch och sedan ut i hagen. På kvällen tog jag in honom och satte på flugtäcket. Hoppas att det underlättar för honom att slippa insekterna, de är så himla envisa just nu! Han har även fått på sig munkorgen igen, så att vi förhoppningsvis får ner magen lite mer!

På måndag ska vi rida lektion igen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0