Galopperat

Idag har jag ridit. Det gick väl sisådär, jag minns faktiskt inte riktigt varför, men början av passet kändes inte så bra. Han gick inte framåt, ville inte ta halvhalterna och var bara allmänt inte som jag ville. Tittade på en massa runt omkring och sådär.

Koncentrerade mig sen mest på att få honom att gå framåt i rätt gångart. Trav när jag ville det, tölt när jag ville det och galopp när jag ville det. Galopperade rätt mycket och det var roligt, tyckte både han och jag. Lät honom i slutet av passet trava i lugn takt med ganska långa tyglar.

Han har fått byta hage nu ett tag och släpptes ihop med valacken Byr idag. Lite mindre hage med lite mindre mat helt enkelt. Jag tycker även att det är bra att han går där uppe nära stallet så att han får se att hästar rör sig hela tiden, rids ut och så och kommer och går, så att han inte blir så förskräckt varje gång en häst går iväg. Ihopsläppet gick bra med dem.

I dag blev en hund skadad här. Jag satt inne och hörde ett hemskt skrik eller tjut eller yl eller vad man ska kalla det. Jag förstod ganska fort att det var ett djur och såg att det var en hund vid hagen och att de bar in den. Det visade sig att ett ben var av på den, uppe i bogen tror jag, och den ska opereras i morgon. Usch och fy, riktigt hemskt! Där ser man hur fort olyckan kan vara framme!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0