Jobbat

Idag har jag kompenserat lite för de slöa dagarna vi har haft och istället jobbat Blidur i två pass. Men det är inte så farligt som det låter. Först på eftermiddagen fick jag ett ryck och ville se hur han betedde sig idag om jag tömkörde, så det gjorde jag. Och idag var det inget bråk. Han var lite vinglig längs allen här innan han kom från gården, ville inte gå rakt, men gick framåt utan att bråka. Gick sen på lite skogsvägar, gjorde volter, svängde in på "fel" väg och sånt, men inget bråk. Jätteskönt!

Nu på kvällen så löslongerade jag honom på ridbanan i alla tre gångarterna. Matte hjälpte mig med galoppen, jag skulle nog inte orkat driva honom runt själv, han är ju lite seg ibland som vi vet. Men nu blev det iaf några varv i galopp och det var nog välbehövligt för den där runda magen.

Han fick sedan byta hage, går nu med lösdriftshästarna igen, fast i hagen bakom vårat hus. Han åt bara och brydde sig inte om de andra hästarna.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0