Löslongerat

I dag har jag varit seg och sådär, så det har varit en ganska lugn Blidur-dag idag. Hade först tänkt att ev rida, men sedan blev det löslongering istället. Han skötte sig mycket bra och gick på fint i alla gångarterna. Alla tre menar jag då, det jag koncentrerar mig på när jag löslongerar är ju skritt, trav och galopp. Matte hjälpte mig när Blidur skulle galoppera, det är svårt att hålla igång honom när jag är ensam, även om jag har delat av ridbanan och bara använder halva.

Han har blivit mycket finare i hullet! Dock så såg jag idag att han har fått ett litet sår på "hakan" ungefär, så han fick gå ut utan munkorgen nu på kvällen och får vara utan i natt. Smorde med Helosan. Typiskt att skavet kommer nu, vill ju kunna fortsätta använda munkorgen så som jag gjort.

Han var jättesöt idag med och kom till mig i rask takt när jag ropade på honom! Hjärtat smälter ju av det!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0