Lyckad uteritt

I dag har jag ridit ut på Blidur ensam igen och det gick bra! Jag började rida på ridbanan först och red sedan ut. Red lite längre än jag brukar bara för att se hur han reagerade när jag inte vände där jag brukar och det gick bara bra. Red i alla fyra gångarterna och han skötte sig bra. Gick lite i sidled ibland men gick framåt när jag drev på honom. Mycket skönt!

Känns skönt att det går bättre och bättre! Bakslag lär väl komma, men för varje gång det går bra så blir iaf mitt självförtroende och känsla stärkt. Drömmen är ju att kunna rida ut på en mystur och skritta, trava, tölta o galoppera lite hur jag vill, och det tror jag kommer kunna funka snart. Så länge vi har lämnat gården och de andra hästarna så tror jag att han kommer att lyssna bra.

I morgon ska jag få kortison i ryggen, så jag misstänker att det inte blir något avancerat med Blidur den dagen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0