Nella har hälsat på sin häst


När min systerdotter Nella fyllde tre år häromveckan så fick hon en bit av Blidur, en egen häst alltså. Och igår var hon här och hälsade på oss och hon var mycket stolt över att ha en egen häst. Uttrycket "min häst" användes flitigt. "Är det kul moster att rida på min häst?" "Nu vill jag rida på min häst" "Jag vill säga godnatt till min häst" "Är det min häst?" och så vidare. Mycket rart!

Hon vågade rida, vilket varken jag eller Anna hade trott. Hon ville även att hästen skulle springa, men där gjorde vi en liten kupp, vi gick fort istället, men sa att han sprang. ;) Lugnast så!

Jag red allra först, sedan longerade jag honom eftersom han var en busig häst och sedan fick Nella rida och sedan Anna. Mycket skojigt!

Jag och Nella gick ut på kvällen för att säga godnatt till hennes häst, gav morötter och hoppade i vattenpölar. Och idag så somnade hon på middagen i min famn i soffan, och när jag väckte henne sa jag att hennes pappa var på väg för att hämta henne. "Jag måste säga hejdå till min häst!" var det första hon sa. Underbara unge!

Här är några klickbara bilder!

   
   

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0