Nöjd! Mål uppnåt

En halvhyfsad dag som ändå slutade väldigt bra! Brist på kommunikation är lite tråkigt, och om man kommer ut i stallet och hästarna är omkringflyttade, fastän man var sist i stallet och först där, så är det ju lite mysko. Visade sig dock vara en anledning till det, och inga skumma personer som varit där. Puh.

På kvällen red jag Blidur och målet var att rida ut själv. Jag hade peppat mig själv som bara den på att det skulle gå bra. Jag började rida lite på ridbanan för att värma upp. Det blev lite avbrutet när några ston som går tillsammans började slåss som bara den. Ingen skadade sig som tur var.

Jag red Blidur i alla gångarterna på ridbanan och det mesta funkade riktigt bra! Skönt! Tölten var hyfsad och han var framåt och lyhörd. Skönt!

Jag gav mig sedan ut. Tölt direkt och målet var att hålla tölten, få honom att gå framåt istället för att dumma sig och att han skulle gå dit jag ville. Och det fungerade jättebra! Vi kom hem samtidigt. Han var lite muckig på några ställen, ville gå i sidled istället för framåt, men det var ändå väldigt lama försök och han gav sig utan bråk. Ha! Skönt! Jag red bort till vändplanen vid nybygget och sedan svängde jag av och tog travbanan hem. Underbart skönt att det gick bra!

Väl hemma så fick han sig en dusch och tvätt med linimentshampoo. Han blev så ren och stilig. Han fick på sig sitt gröna fleecetäcke och sedan in i boxen där vi myste lite.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0