Ridit i hagen


I dag har jag frusit och varit trött hela dagen, men gick ut till stallet för att gosa lite med Blidur nu på kvällen. Han har gått ute i den magra hagen och hade munkorgen på sig i natt, men Matte tog av den i morse så han har gått utan nu på dagen.

Väl i stallet så blev jag piggare och ridsugen, så det blev faktiskt lite ridning. Jag höll till i hagen och red i skritt, trav och tölt. Vågade mig inte riktigt på galoppen eftersom det var lite halt i gräset som var blött. Själva ridningen gick väl sådär, kändes inte så bra. Ungefär samma som sist, han stretar imot vid halvhalterna, han vill inte böja sig/biter tag i bettet åt höger och lite sånt där. Tölten blev väldigt travtaktig. Så jag roade mig med att trava på volt, göra åttvolter i skritt med halt i mitten istället för halvhalt och sådär. Gjorde även lite avsaktningar igångsätterningar från skritt och till trav/tölt.

Borstade honom sedan och gosade med honom. Han är så mysig! Förut när han bodde här men inte var min så var jag ofta så irriterad på honom för att han var så jobbig. Tramsig och tjafsig liksom. Nu är han jättesnäll och tramsar väldigt sällan! Så härligt!

Han blödde förresten lite när jag tog in honom, från läppen. Jag funderade först om det berodde på munkorgen, men eftersom han hade gått utan den hela dagen så tror jag nog snarare att det var att han gått och betat det korta gräset och skrapat sig mot marken. Smorde honom iaf med helosan innan han gick ut.

I går fick Blidur vila. Jag var och kollade på Strömsholmstävlingarna på dagen och var så trött och frusen efter att ha tillbringat dagen ut i regnet, så jag kände inte för något mer än lite gos i stallet så så blev det.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0