Skrittat ut

Idag har jag tagit mig en skrittur i skogen på Blidur! Det är ju sånt jag gillar att göra, men vi fick ju en liten fel start med sånt. Jag fegade visserligen lite och töltade från gården och vi var uppe i skogen en sväng då Blidur tyckte det verkade som en bra idé, men sedan tog vi oss framåt och jag skrittade längs med en stig i skogen. Vi gjorde volter runt träden och halter, skänkelvikningar och öppnor. Han skötte sig bra och bråkade inget. Spände sig lite och gnäggade efter de andra när vi var nästan hemma igen, men i det stora hela så gick allt väldigt bra! Mycket skönt!

Det är ju väldigt varmt och jag var helt blöt på ryggen när vi kom hem, jag hade ju säkerhetsvästen på mig och det blir ju ännu varmare. Det var lite taktik att rida nu mitt på dagen, dels för att det var varmt och att Blidur inte skulle vara extra pigg och så är de andra iväg och visar hästar på Strömsholm så risken att möta någon häst i full fart i skogen minskade. Jag vet inte riktigt, men jag inbillar mig att Blidur skulle bli mycket uppspelt om vi mötte någon sådan. Vi gjorde ju det någon gång i början när jag var ute och gick med honom och då exploderade han ju, men och andra sidan var han ju mer allmänt sån där ett tag, så det kanske skulle funka bättre nu. Får helt enkelt träna lite på det!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0