Tömkört

Jisses, det var länge sedan jag skrev här! Det har faktiskt varit några lugna dagar nu, vi har varit bortresta och haft fullt upp med annat så Blidur har fått ta det lugnt.

I dag dammade jag av tömmarna och gav mig ut och tömkörde. Ha, det trodde jag skulle gå bra, men det var en mycket jobbig herre innan vi lämnat gården. Han kastade sig ut på gärdet, snurrade runt, försökte dra och höll på. Jag var nära på att tappa honom några gånger, men lyckades hålla i. När han bråkat typ tre gånger, så gick han framåt och skötte sig sedan resten av tiden. Snacka om att bara vilja testa mig. Han var duktig och helt okomplicerad efter de där bråken. Jag gick in i skogen med honom, snurrade runt träd och gick där vi båda fick lyfta ordentligt på benen. Nyttigt för oss båda.

Sedan fick han morot och flugmedel i stallet och fick sedan gå ut i hagen igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0