22/5

Blidur sov ju inne i natt och Matte släppte ut honom i morse, med munkorgen på. Men sedan när han kom in så hade han lyckats ta av sig den, den busen. Jag kan tänka mig hur lycklig han var när han blev av med den!

Jag red honom på ridbanan en stund idag. Tränade mycket på att just gå framåt, att inte sega utan att traska på. Gick väl sisådär, ibland vill han sova och ibland går det mer framåt. Tränade rätt mycket på att svänga, böja och sådant. Det gamla vanliga. Han blir lätt travtaktig i tölten och går över i trav, vet inte riktigt vad man gör åt det, så det får jag ta reda på.

Duschade honom sedan, jag upptäckte att hela svansen var jättebajsig, så det tog en bra stund att få bort det. Han fick sedan gå ut, utan munkorg, eftersom vi ska bort. Vill inte lämna honom själv med den så lång tid nu i början.

Det var förresten fång på ponnyn som är dålig. Mycket synd!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0