2/5

I dag har jag och Blidur tillsammans med 22 andra ekipage ridit från granngården Asphult och hem till Ringsdal. Det var mycket trevligt! Både jag och Blidur blev förstås trötta men vi klarade oss ändå rätt bra. Vi red i alla gångarter och jag tror att Blidur tyckte att det var roligt. Från början var han lite stirrig efter transportresan, men han landade rätt fort. Han kände igen de flesta av hästarna och stod där borta i somras, så han kom rätt snabbt in i det hela.

Efteråt fick han duscha och sedan stå i box. Han har sedan tillbringat några timmar i vår trädgård. Jag passade på att uttnyttja hagen som Sussie gjorde till en annan häst. Blidur trivdes bra och var en effektiv gräsklippare!

Nu på kvällen har jag dragit bort lite päls och i natt får Blidur sova i stallet. Några av Vignirs hästar är iväg och tävlar så det fanns ledig box. Blidur är dessutom ganska lös i magen, så en natt utan gräs passar honom perfekt.

Jag ska göra något så elakt sedan som att leta efter en gräsreducerare, munkorg eller vad man nu ska kalla det. Min häst älskar mat och han lär bli smällfet och det är inte bra för kroppen. Så ja, jag ska testa med munkorg så att han inte äter så extremt mycket som han gör nu. Alla andra hästar står under ett träd när det är varmt för att få skugga, men inte Blidur, han står mitt i solen och bara äter och äter. Galen i mat!


Jag och Blidur


Sammanlagt var vi 23 hästar och ryttare


Hemma!


Mina tre husdjur! Pixel var modig och gick in i hagen, tills han insåg att det var en stoooor häst där


Allt jag har drömt om!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0