4/5

I dag har jag köpt nya ridbyxor! Det var inte tänkt så egentligen, men jag hade lite tid över innan min vattengympa så då gick jag till en hästaffäre och de hade halva priset på ridkläder. Så ja, det blev ett par. Hade egentligen tänkt köpa från Hööks, men de här var helskodda och billigare än deras ickeskodda. Så det blev så.

I dag har jag ridit ut på Blidur, nästan själv! Matte följde med på cykel som livlina och det gick bra allting! Jag vet ju att han kan kasta sig ibland i sidled, så jag hade taktiken att tölta och rida på, så jag skippade skritten och gav mig iväg. Det gick väldigt bra! Han gick lite i sidled på ett ställe, men då drev jag på med spöet och så skärpte han sig. Så vi töltade bort till vändplanen strax innan nybygget och sedan tillbaka. Skrittade sedan av honom på gården. Han var så duktig och jag är glad! Som jag sa till Matte, "Jävlar vad byxorna red!".



Full fart framåt


Pixel, Amiga, Blidur och jag


Avskrittning hemma på gården



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0