Blåst storm

I dag har det blåst så in i helvete här rent ut sagt. Det blev strömavbrott och knakade i hela huset. Jag har hållit mig inomhus större delen av tiden.

Jag var ute hos Blidur på eftermiddagen och tog av honom munkorgen. Hästarna stod i en nära flock och tryckte, de var nog lika trötta på blåsten som jag.

På kvällen gick jag och hämtade honom och han skrämdes lite eftersom han låg ner. Inget konstigt med det egentligen, men jag var mest förvånad över att han inte åt, eftersom han inte hade munkorgen.

Longerade honom på ridbanan och han verkade tycka att det var ganska kul. Det kom ett sto och ett föl med lastbil och Blidur blev så nyfiken så!

Borstade honom sedan och satte på munkorgen igen. Väl nere i hagen fick han en morot och sedan gick han bort och drack vatten. Jag har inte sett honom göra det tidigare med munkorgen på, men nu såg jag att han vet att det funkar.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0