Duktig häst på promenad

Hela dagen idag har jag tillbringat på Sundbyholm där Eidfaxi har haft tävling. En massa fina hästar och duktiga ryttare var där! Kanske tar mig dit i morgon med och kollar då det är många A-finaler då.

Jag var väldigt trött efter dagens aktiviteter men efter en liten tupplur på kökssoffan (om jag somnade där, då var jag banne mig trött) så tog jag mig ut och hämtade Blidur i hagen. Tog in honom och borstade och tränsade honom sedan och gick ut på en promenad.

Han tvekade lite först när vi lämnade de andra hästarna och jag drog efter andan och tänkte att det här kan bli jobbigt, men han skötte sig faktiskt riktigt bra! Tror att han samtidigt var nyfiken och att vi faktiskt stöttade varandra. Vi gick in i skogen och gick i terrängen över stock och sten, över diken och runt träd. Blidur var mycket lydig och snäll och gjorde oftast precis det jag ville. Jätteskönt! På hemväg så snurrade vi lite tillbaka och det tyckte Blidur förstås var lite onödigt eftersom vi var på hemväg, men han skötte sig bra. Jag är jätteglad!

Den här gången var det verkligen jag som gick med honom. Inte han med mig och inte heller något mellanting. Om jag jämför med de första promenaderna då gick han verkligen med mig, så det är jätteskönt när jag känner skillnad! Ska försöka träna någon gång samtidigt som V och J är ute och rider, för att se hur han reagerar på när det kommer andra hästar i full karriär i skogen. Det kan nog vara lite jobbigt för honom tror jag, men det ska vi nog vänja oss med oxå hoppas jag!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0