Hyfsat

Idag har i alla fall Blidur inte vunnit och det gick väl sisådär.

Jag tog in honom på eftermiddagen och så fick han stå inne tills nu på kvällen. Vi blev rätt sena hem, men jag hade gett mig den på att rida idag, så så blev det trots ihållande spöregn.

På med sadel och allt och iväg. Matte iklädd regnkläder på cykel och jag töltandes på Blidur. När vi kom till gärdet som går till vänster så for han ut där och började krångla. Fega jag ropade på Matte som kom med grimskaft, och sedan körde vi på med Blidur i grimskaft. Vi töltade halvvägs bort till nybygget och det gick bra då. Har jag inte underbar sambo så säg? I spöregnet, med mig på häst i full fart i skogen.

Vi skrittade lite när vi vände och då gjorde jag skänkelvikningar för att sysselsätta honom och sedan töltade vi hem. Jag gjorde skänkelvikningar då med i tölten och han gick hyfsat bra framåt.

Så ja, inte en vinst, men vi tog oss iaf iväg och hem i samma stycke och det får man väl vara glad för.

Ska höra om den anställda här har lust att ta ut honom på en tur, om inte så siktar jag nog på att tömköra i morgon.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0