Ötölt

Lugna dagar både idag och igår för mig och Blidur. I går tillbringade jag några timmar på Asphult där de hade tioårsjubileum av stallklubben. Det var lite uppvisningar, mat och sånt. Jag deltog i öltölten! Det var riktigt skoj! Skvimpade dock ut för mycket, så jag gick inte vidare, men Ringsdal representerades ju iaf av Sussie som jag tävlade mot.

I dag har jag överlistat Blidur med munkorgen. I går hade han nämligen tagit av sig den. Så jag gjorde en liten fläta med man på varje sida om nackremmen, och den satt faktiskt kvar! Han har fått beta utan munkorgen nu på kvällen och det var han nöjd med. Vignir tyckte iaf att han gått ner lite i vikt, så det känns bra! Jag har fortfarande ångest över att sätta på honom den, men jag försöker intala mig själv just att det ju faktiskt är för hans skull, även om han aldrig kommer att förstå det.


Jag och Sussie på öltölten igår


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0