Snäll häst

Ååå vad jag tycker om min häst! Idag har han skött sig bra, och jag har faktiskt ridit ut själv, en liten sväng. Nåväl, bara runt "travbanan", men själva var vi och bra gick det.

Jag värmde upp honom på ridbanan och sedan töltade jag runt travbanan. Det gick bra, inget bråk! Mycket skönt! Jag får ta det i små etapper, utöka lite var gång tror jag.

På ridbanan red vi ungefär det gamla vanliga, men lite mer galopp. Han har en sån härlig galopp, man flyger fram! Jag jobbade även lite på det här med tölten. Försökte göra saker, så att han inte skulle tappa takten. Volter, öppnor och sånt. Han blev riktigt laddad i galoppen, sötnosen.

Avslutade passet med att träna på att svänga med vikthjälperna och sådär, och det gick väl lite mittimellan. Jag tror att han kände på sig att passet var slut, så han ville gärna dra sig mot utgången.

Myste sedan med honom i stallet och borstade igenom man och svans noga, så nu är han snygg. Han fick en grön hårsnodd i sin "hålla-kvar-munkorgen"-tofs. Den stod rätt upp som en plym, min lilla cirkushäst. :D

Förresten så provade jag Lilla O:s gamla nylongrimma på honom idag och den passade! Ååh så glad jag blev! Lilla O var ju min första egna häst och hon var mycket speciell och ja, underbar. Så ingen häst har någonsin ens fått mig att tänka tanken på att ha hennes grejor, men att se Blidur i den grimman var bara skönt och härlig.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0