Söndag

I dag har Blidur blivit riden av Johanna, som är en av våra nya grannar. Hon började med lite arbete från marken, först på ridbanan och sedan gick vi ut i skogen på vägen. Jag fick prova oxå och det gick rätt bra. Blidur är ju lyhörd på så sätt.

Sedan red hon ut och det hade gått bra! Först red hon ensam och sedan tillsammans med en annan häst i stallet och båda grejerna hade gått bra. Så det är  nog mest jag som måste tuffa till mig och inte tveka och sådär. I morgon blir det nog en tur för min del. Hade tänkt idag, men har haft så ont i kroppen så det var jag inte så motiverad för. Har roat mig med att kratta lite och ta mig an hingsthagarna som jag brukar.

Blidur har fått gå i trädgården nästan hela dagen och det har gått bra. Han har varit lite orolig ibland och saknat de andra hästarna, men då har det helt enkelt varit dags att förflytta hagen eftersom han ätit upp allt. Så länge han har mat bryr han sig inte.

I morgon ska jag ringa hovslagaren och införskaffa en gräsreducerare. Han blir ju bara tjockare och tjockare och allt han gör är äter och äter och det är ju inte så bra med tanke på hans ben och sådär. Kommer kännas taskigt mot honom, men, han kan ju äta ändå och det är ju faktiskt för hans hälsas skull.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0