Dubbelpass

Idag har Blidur fått motion både för och eftermiddag. Medryttaren var ut på förmiddagen och markarbetade honom lite från marken och det gick bra! Han lyssnade fint på henne fastän de inte känner varandra än.

Jag lät sedan Blidur stå kvar här uppe i en hage eftersom jag blev lite ridsugen, så nu på eftermiddagen red jag och fick sällskap av Johanna på sin häst. Vi red bort mot järnvägen och vände där. Lite blandat i alla gångarter. Blidur var lite fräck ibland när vi kom på efterkälken, vid en backe där vi tänkte galoppera så kastade han sig iväg i galopp innan jag sa åt honom att göra det. Sedan när vi väl galopperade, efter att jag sagt att vi skulle det, så bjöd han på rätt bra framåt. Det tyckte jag att han gjorde för det mesta idag faktiskt och det är skönt! Vi tränade lite på tölt-stopp vilket är en övning som jag gillarl

Jag provade en annan sadelgjord som jag har först eftersom den andra ibland känns lite kort, men den var för lång. Min 50 cm gjord fungerar ändå rätt bra nu har jag kommit fram till, så det får vara så. Bara man väl får in den i spännet så går det rätt bra att dra den och sedan kan man dra rätt många hål.

Den andra, för långa gjorden, åker ut på Tradera, jag har lite auktioner uppe nu och fler ska upp. Här kan man se och köpa! Än så länge är det inte så mycket hästsaker, men mer ska ut!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0