En liten sväng barbacka

I går var det fullt med folk här på gården, eftersom Idunn hade sitt höstmöte här! Det är inte var dag det är ett femtiotal personer här inte, kul med lite sånt!

Det blev en mysig dag tillsammans med Blidur igår. Tog in honom, borstade och myste. Jag tänkte rida sedan när Matte kom hem, men det dröjde lite så då gick jag ut på ridbanan och longerade Blidur lite. Tog det rätt lugnt, mycket skritt, halt och sånt. Lite trav och lite galopp blev det oxå.

Senare när Matte kom hem så red jag Blidur. Jag vill helst inte rida när jag är helt ensam på gården, utifall att något händer. Jag red barbacka, först lite på ridbanan i skritt, trav och tölt. Sedan red jag ner till slutet av rakbanan och tillbaka och runt lite här på gården. Det var riktigt mysigt! Han var så varm och go. Men ack så ont det gjorde i mina ben, musklerna stramade! Tror att Blidur blivit lite rund och mina muskler lite stela.

I dag har jag bara pratat med Blidur i hagen. Han och Hrannar höll på och busade en massa, det är bra det att Hrannar motionerar Blidur, jag såg dem till och med springa. ;)

I dag var vi på Hööks och jag gick och kikade lite på ridbyxor. Tanken slog mig igår efter barbackaritten då mina ridbyxor helt enkelt var så smutsiga så att det bara var tvätten som gällde för dem, att det kan vara bra med ett par till. (Att jag då visserligen har minst fyra par till, längst in i garderoben, bör vi glömma för tillfället. )

Provade dessa, men min storlek fanns inte i den färgen jag ville ha just idag, svart, så det blev inga. Eventuellt så beställer jag från nätet, eller så avvaktar jag lite och provar fler på andra ställen. Var rekomenderar ni att man köper billiga och bra jodhpursridbyxor?



Helskodda byxor från Hööks


Kommentarer
Postat av: Sussie

Börjes i Tingsryd brukar ha billiga jodhpursbyxor. Vet inte hur storlekarna är bara.

//Sussie

2009-11-01 @ 21:45:55
Postat av: Julia

www.hesbolaget.se har några billiga och bra byxor, även emmishopen har bra byxor!

2009-11-01 @ 22:05:29
URL: http://www.jhastar.webgain.se
Postat av: Maris

Åååh vad bra med tips, tack så mycket! Jag provade byxor på Börjes i somras, men jag var ju alldeles för kort för dem, som vanligt.



Tack för tipset om hestbolaget Julia, de hade jag missat helt tidigare!

2009-11-02 @ 13:12:31
URL: http://marisochblidur.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0