Keramik med hästtema

I dag har jag inte gjort mycket nytta eftersom jag har haft ont och varit så trött. Jag var iväg på min keramikkurs på förmiddagen och sedan har jag mest tillbringat dagen i sängen kollandes på datorn och tvn.

Funderar på att försöka göra mer hästrelaterade saker i keramiken, fastän det är svårt och pillrigt. Får tänka ut något fint! Förra terminen gjorde jag detta med hästtema.


Två stycken likadana hästar men med olika glasyrer. Här är de inte brända ännu. Hästen kommer från loggan till SM för islandshästar 2008, och är gjord av Eva Lind som även gjorde loggan till årets SM. Jag älskar den hästen, på loggan, så vacker, kraftfull och underbar!



Det blev även en häst på pinne i rakulera. Jag blev nöjd, men usch så pillrigt det var och så länge jag höll på!

Jag har tänkt att jag ska fixa bättre bilder på mina skapelser någon dag, men än så länge har det inte blivit av.



Kommentarer
Postat av: Karin

trevligt trevligt. :) det är en fin gård!

så då känner du lyftingur bra? :)

2009-11-12 @ 00:28:31
URL: http://karinmattson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0