Lösgörande arbete i skogen

Idag har jag och Blidur tagit oss en tur i skogen. Jag töltade bort till asfalten och där svängde jag in i skogen. Blidur var lite vinglig i tölten och ville inte riktigt framåt utan var lite mer tveksam, men ja, vi kom dit vi skulle iaf. I skogen skrittade jag runt. Gjorde små volter runt träd, red åttvolter över ett nedfallet träd, red upp och ner för små kullar, gjorde halter och flyttade åt sidan. Sedan red jag ut på grusvägen igen och töltade hem. Blidur skötte sig bra och var rätt trevlig tycker jag.

Efter ridturen borstade jag av honom noga och sedan fick han gå ner i sin blöta hage igen, så jag gissar på att han är en lerig häst nu igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0