Missa inte hästfesten i Globen

En stor hästfest som man inte vill missa är ju Stockholm Horse Show som i år går av stapel 27-29 november. Och dit ska vi i år! Vi hade sån tur att pappa och mamma vann biljetter dit i deras lokaltidning och så fick vi dem! Tack!

Jag har varit i Globen och tittat några gånger förut. Försökte komma fram till hur många gånger det var, men lyckades inte. Första året var jag där med mitt ex och vi bodde på hotell har jag för mig. Kanske var vi där något år till. Sen var iaf jag och Matte där 2003, det var helgen innan jag var tvungen att avliva Lilla O. Jag köpte ett sånt fint vintertäcke till henne, som hon bara hann prova. Jag minns något år då Lotta, hennes ex och Johanna var med. Biljetterna råkade tappas på tågstationen i Eskilstuna, men som tur var så hann vi få tillbaka dem eftersom det upptäcktes och byttes tåg. Ett år åkte vi med Annelie och en vän till henne körde uppe i Sthlm. Ett annat år mötte vi Annelie med några vänner som var uppe i Sthlm för en festhelg med allt vad det innebar. Och något år åkte vi tillsammans med Lotta och ett ex och det var världens snöoväder när vi åkte hem på natten. Det året skulle vi även flytta dagen efter, Anna hade varit barnvakt åt Jonathan och fått jaga honom runt i lägenheten för att han skulle ta på sig pyjamas. Ett år var Nico med på mässan och vi träffade min dåvarande chef där. För att inte tala om året som vi vid tunnelbanestationen mötte min gamla ridlärare från Katrineholm. Eller det året som Jonathan var med, och han började städa bort skräp i hela foajén!

Ja jisses, vilka minnen jag fick nu när jag började tänka på allt! Hur som helst, att vara i Globen och titta på hästar och få julstämning är verkligen något alla borde prova på, hästintresserade eller inte!



Kommentarer
Postat av: Sussie

Skulle också vilja åka! Men som vanligt har vi inte möjlighet...

//Sussie

2009-11-14 @ 19:05:44
URL: http://sussiesdjur.blogg.se/
Postat av: Anna

Jag har varit med en gång också! Minns alla småtjejer som hejade på Malin.

2009-11-16 @ 09:35:04
Postat av: Maris

Jaa men det stämmer ju! Men vilket år var det du var med? Vad gjorde vi mer måntro?

2009-11-16 @ 11:25:14
URL: http://marisochblidur.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0