Ridit en sväng i regnet

I dag har jag och Blidur varit ute i regnet och ridit. Det är konstigt, när man väl håller på, då känner man det inte, utan det är sen när man kommer in som man inser att man blivit blöt.

Blidur stod förstås längst ner i hagen och jag klafsade ner i gummistövlar och hämtade honom. Det är så himla blött nu! Jag tog in, torkade honom så torr som det gick med handduk, sadlade och tränsade på och gav mig ut en liten sväng. Det höll på att skymma så jag snabbade mig på ut.

Blidur försökte sicksacka sig fram lite med mig med i allen men så länge jag var bestämd på att vi skulle framåt och ingen annanstans så gick det bra. Vi töltade och travade bort mot Nybygget. Jag hade tänkt vända vid vändplanen strax innan, men vände lite tidigare eftersom det åkte omkring några crossar en bit bort. Det var ju lite småmörkt ute så jag ville inte möta dem. Så jag red ner i skogen och tog stigen tillbaka. På hemväg provade jag lite galopp och red galopp-stopp-tölt-galopp-stopp bara för att testa honom så att han inte skulle försöka dra iväg och det fungerade bra, han lydde mig.

Skrittade sedan av honom på gården här hemma och nu står han inne och torkar lite.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0