Ridit ut i regnet

Idag har det varit regnigt och tråkigt. Jag insåg inte hur mycket det regnade förrän jag var på väg ut för att rida, men jag fullföljde mina planer ändå. Jag störs egentligen inte så mycket av regnet, men kan jag vänta tills det slutat är jag förstås glad.

Blidur stod självklart allra längst ner i hagen och hade inte alls någon lust att komma. Jag hade med mig visselpipan och blåste lite i den och alla hästar såg alldeles förskräckta ut och undrade vad jag var för något konstigt som lät så.

I stallet sedan borstade jag inte av Blidur utan jag torkade av honom med handduk för han var så himla blöt. Ändå var han ganska torr på kroppen, det mesta lägger sig ju i den yttersta pälsen. Det är bra med mycket päls!

Sadlade och använde min nya pad som jag köpte på Tradera häromdagen. En sån där vanlig svart antiglidpad med ventilationshål i. Den kändes rätt tjock och bra. Fick hjälp upp av Matte och så gav vi oss iväg.

Vi red bort till backen vid järnvägen och tillbaka och vi hade tempo hela vägen i princip, mest tölt, lite trav och galopp. Några små korta skrittpauser för att jag skulle hämta andan blev det oxå, men som sagt, vi höll igång rätt bra. I allén här gick Blidur och ruskade på huvudet en massa men förutom det så skötte han sig mycket bra idag. Trevlig och kul att rida!

Hemma igen så fick han torka lite med fleecetäcke på sig och vi visselpipstränade lite. I princip "Blidur!" - "Blås i pipan"  drog i grimskaftet och så när han kom fick han godis. Det ska nog gå snabbt att lära honom det där det tror jag. Han är ju en av världens största gottegrisar.


Kommentarer
Postat av: Sussie

Gottegris var namnet! Har aldrig varit med om en häst som tiggt så mycket som Blidde!!! Lycka till med visselträningen!

//Sussie

2009-11-22 @ 18:12:42
URL: http://sussiesdjur.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0