Samma igen

I dag har jag tagit ut Blidur på en snabbtur, mest för att visa honom att jag bestämmer och att det inte lönar sig att bråka. Han försökte idag med, kastade sig åt sidan direkt när vi skulle iväg, men jag använde spöt och han gick framåt. I allén gick det bra iaf, där var det inget bråk.

Jobbigt att han ska hålla på så här, men det känns ändå som om att det är ett övergående problem. Han höll ju på såhär i början när jag köpte honom och det löste vi och jag känner mig betydligt tuffare nu och vet att det bara är testning från hans sida och att framåt är det enda som gäller.

Jag red bort till skogen på höger sida och där inne skrittade jag runt lite runt träd och så. Red hemåt ganska fort igen, eftersom tanken med ridturen mest var att lämna gården.

I morgon är det dag att åka till Globen och se en massa fina hästar! Missar dock islandshästtävlingarna, men håller tummarna för Berserkur!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0