Besök och tömkört

Idag har vi haft besök av Sussie och Blakkur! Blidur och Blakkur hälsade lite på varandra i stallet och verkade gilla att ses. Det var ju ett tag sedan sist nu!

Jag har roat mig med att tömköra Blidur idag. Jag höll hus på ridbanan och la fram några bommar och ställde upp lite koner som jag hittade i  helgen när vi städade i garaget. Konerna ställde jag längs medellinjen med olika mellanrum. Första delen med längre och sista delen med tätare mellanrum. Jag upptäckte dock att jag hade lite svårt att innan planera vad jag skulle göra, så det blev väldigt spontant allting, en volt här, en halt där, lite slalom där och så vidare. Borde kanske tänka ut någon vettig övning från början och sedan försöka att hålla mig till det.

Lät honom trava på en lite större volt och det gick hyfsat. Förutom när han blev sur för att jag sa åt honom att springa snabbare och han bockade och for iväg så att jag tappade honom! Typiskt! Som tur var så stannade han rätt fort, utan att trassla in sig. Puh. Efter det så gick traven bättre, han blängde lite på mig när jag bad honom öka, men han gjorde iaf som han skulle.

Skrittade av honom lite samtidigt som jag plockade undan efter mig på ridbanan. Då blev det lite träning på att styra med en hand, vilket gick hyfsat.

Jag är iaf rätt nöjd med passet, men längtade ut till naturen, man kan ju gå runt träd, kliva över stockar och sånt där med, men jag hade ont i lederna, så då hade jag ingen lust att ge mig ut i skogen. Blir så jobbigt att ta sig hem igen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0