Dålig på att uppdatera

Usch så dålig jag har blivit på att uppdatera! Jag har haft rätt ont i kroppen så det har varit ganska lugnt här. Tror att väderomslagen har haft med det att göra.

Häromdagen så longerade jag Blidur med repgrimman. Jag köpte en sån billigt på en loppis för länge sedan, men har inte provat den förrän nu. Longerade honom i alla gångarterna och tränade lite flytta sig undan för mig när jag bad om det och sånt där. Ibland går det jättebra och ibland är han betydligt segare.

I går så var jag ute och tömkörde Blidur i skogen. Det gick bra, vi var som vanligt lite oense om vattenpölarna, men det känns som om han inte protesterar lika mycket längre, han vet ju att jag inte ger mig förrän han går igenom den. Går han vid sidan om så får han backa och göra om. Vi var även ute i terrängen och gick, över stockar i varierande höjd, runt träd och så. Han skyggade rejält för en stubbe en gång, första gången jag sett honom så där skeptisk mot något. Han insåg ganska fort iaf att det inte var något att bry sig om. Ute på vägen igen så tränade vi på sidförande rörelser och det gick bra. Han börjer gärna ner halsen väldigt, men han flyttar sig i sidled bra iaf. Det är första hästen jag får sidförande rörelser att funka bra med faktiskt när jag tömkör. Och jag vet inte hur jag gör, men han förstår vad jag vill iaf.

Idag har Blidur och Byr bytt hage, till en med lite mer mat i. Jag antar att Blidur är mycket nöjd över det.

Jag roar mig med att kika på annonser med sadlar, men har inte hittat någon ännu.

Försökte få tag på veterinären häromdagen för att boka tid för vaccinering, men han var bortrest utomlands.





Kommentarer
Postat av: Sussie

Hörde att Byr snart ska lämna Ringsdal för att flytta till Asphult. Ska bli kul att kunna följa den trevliga hästen på närmare håll igen! Saknar er alla på Ringsdal!!

2009-10-10 @ 06:06:15
Postat av: Maris

Jaa, det var bra att han inte hamnade så långt bort!

2009-10-18 @ 18:54:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0