Långhårig

Fick hjälp av Matte idag att hämta Blidur och sedan borstade jag honom i stallet. Nu börjar pälsen bli lång och han var rätt smutsig. En jätteblöt hage i kombination med en långhårig häst är inte alltid så kul!

Idag har jag löslongerat Blidur lite och han var rätt duktig och höll igång i den gångarten jag bad om för det mesta, även galoppen! Tänkte på det förut, att det har han blivit bättre på, i början fick jag ju jaga honom för att han skulle galoppera, nu gick det nästan av sig självt. Skönt! Vi jobbade ungefär 20 minuter idag och han blev knappt svettig, trots sin päls. Det var ju ändå rätt mycket skrittande i små pauser. Tog in honom och tog av grejerna och gick ned med honom till hagen sedan som en del i avskrittningen.

I morgon kommer antagligen sadelutprovare hit! Ska bli mycket spännande!

Jag har oxå satt ut annons där jag söker medryttare, så om ni vet någon som är ridsugen, hör av er!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0