Lite uppdatering

Vi har haft besök av min syster och hennes barn igår och idag, och då blev det förstås lite stalltid tillsammans med Nella! Hon måste ju gosa lite med sin häst ju! Så igår borstade vi honom lite. Matte var snäll och hämtade in Blidur åt mig, eftersom hagen han går i nu ligger en bit bort. Nella hade med sig sin lilla lila piggborste och var så modig så och vågade till och med borsta honom på magen, fastän hon först sa att hon inte vågade det.

Jag tog sedan ut Blidur och longerade honom lite. Tanken var först att vi skulle ha ridit idag, så jag tänkte att han skulle få springa av sig lite inför det. Blidur var iaf rätt pigg och lite busig. I ena varvet i galoppen så stannade han, bytte varv och busade runt lite, men ordningen var snart återställd igen. Mitt i allt så blev Nella kissnödig, så jag fick koppla loss Blidur, säga åt honom att stå still, stänga grinden och hjälpa Nella att kissa. Strax där efter frös hon och ville gå in, så då fick Blidur och jag följa med henne in. Trots detta så blev det iaf lite vettigt gjort.

Idag blev det ingen ridning eftersom vi var så trötta och så. När vi hade lämnat besöket på tåget så åkte jag och Matte förbi Bidermans och kollade lite på vad de har för sadlar och sådär. Fick lite bra tips!

Häromdagen så testade vi vad Blidur tyckte om fyrhjulingen. Matte körde den och jag satt bakpå och hade Blidur i grimskaft. Det gick bara bra, han följde med så duktigt.


Kommentarer
Postat av: Sussie

Kul med besök av härliga Nella! Synd att jag inte fick träffa henne denna gång!!



//Sussie

2009-10-15 @ 06:29:33
URL: http://sussiesdjur.blogg.se/
Postat av: Maris

Japp, det är kul när de kommer och hälsar på! Nella växer så fort och hon är så rar när hon pratar om sin häst! "Blidur är baaara min häst. Och mosters. Och Jonathans. Och Mattes. Eller hur moster?" :D

2009-10-18 @ 18:55:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0