Nyskodd häst

Igår red jag Blidur en sväng på banan, på kvällen. Vädret var mycket konstigt, det regnade ibland, himlen hade ett mycket konstigt ljus och två regnbågar såg jag. Blidur och jag gjorde ungefär så som vi brukar. Mycket arbete i skritt, volter, sidförande, ryggningar och sånt. Tränade även en del på att rakrikta honom, att rida på en rak linje en bra bit innanför spåret. Inte så lätt inte. Töltade lite, korta stunder. Blidur var ganska seg av sig.

I dag har hovslagaren varit här, en ny, och nu har Blidur fina fötter. Han skötte sig perfekt under skoningen, sist så bråkade han ju så mycket, men idag stod han still hela tiden och gjorde inga dumheter. Förstår inte varför han höll på så som han gjorde sist, vad det var som han inte gillade. Jag köpte skor på Bidermans idag till honom, 2x0 8 mm.

Vad kallt och mörkt det har blivit nu! Det gillar jag inte.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0